onsdag 2 april 2014

Vårgolf i Belek

Nu har det varit premiär för mig och Clas, att äntligen bevista Belek i Turkiet. Det har vi tänkt på längen och äntligen kom vi dit. Vi har nu golfat på Sueno golf club, Pines och Dunes som ligger vid Sueno hotell.

Borås gk ordnade resan och det var 17 personer som var med. Ett trevligt gäng i alla åldrar. Som vanligt när vi är i väg så har vi tur med vädret. Det var 25 grader varmt, ingen vind och inget regn. Vad mer kan väl en golfare önska sig? Nja kanske bra score, några birdies och raka slag...


Det blev i alla fall fem golfrundor under veckan och ett antal timmars träning med pro från Borås gk. Känslan att komma i komma i gång tidigt med golfen och dessutom få råd kring grepp, uppställning och sving, av ett proffs kan knappt beskrivas. Och när jag förstod och kände den nya svingen utvecklas motiverade det mig att lägga mer tid på rangen, även på vår lediga dag. Jag hoppas att den håller sig kvar och att jag kan ta fram den till första rundan i Sverige.


Hotellet låg väldigt bra till. Det var bara att ta hissen ner till shopen, hyra vagn, och därefter gå till första tee ca 100 meter. Ville man ta sig till havet tog men en kort promenad mellan några andra hotell. Båda banorna hade sina sista hål vid hotellets restaurang och hotellrum. Så ett av våra nöjen var att sitta och njuta och beskåda spelarnas inspel på hål 18, på Dunes, där green låg på en ö (se bild). Jag hade turen med mig första dagen och klarade paret på detta hål. Pines var den längre banan, ungefär lika lång som Borås master course. På banorna kunde man höra grodorna kväka och se sköldpaddor, ödlor och se ekorrar flyga fram bland pinjeträden.

Ja detta var en upplevelse, att för första gången besöka varmare land för golfens skull.
 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...